Con Arroz - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu Con Arroz - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

Con Arroz

Blijf op de hoogte en volg Marloes

29 Oktober 2014 | Costa Rica, Jacó

Hola Chicos y Chicas!
Vanochtend was het dan eindelijk zover.. Ontbijt van rijst met bonen. Wat had ik daar naar uitgekeken ;-) Goed ik zal eerst even bij het begin beginnen. Vrijdagavond begon het vakantiegevoel echt te komen, toen had ik mijn backpack ingepakt en zat ik op de bank..wauw rust! Zaterdag om vier uur uit bed om richting Schiphol te gaan. Maar eerst werd ik nog verrast door een uitzwaaicommittee (Melanie en Esther, super leuk) Aangezien mijn vlucht anderhalf uur vertraging had, konden we op schiphol rustig een kopje koffie drinken en mijn bagage wegbrengen. Het afscheid was toch weer best moeilijk, dus met een traantje op mijn wang ging ik door de douane. Mijn vlucht ging goed, en onderweg was er vooral heeeel veel eten, dat schijnt normaal te zijn als je naar Amerika vliegt. Aangekomen in Amerika moest ik erg lang wachten om door de douane te komen, maar gelukkig werden mijn vingerafdrukken niet herkend ;-) Erg leuk om opgewacht te worden door Rick en Kellie. Met hen meegegaan naar huis en kennis gemaakt met de true American Style = lekker uit eten geweenst en gekletst met andere Amerikanen en natuurlijk een cocktail gedronken. Erg leuk om op deze manier alvast een beetje kennis gemaakt te hebben met de USA, I will be back!! Zondagochtend kwam ik aan in Costa Rica en werd ik opgehaald door een taxi. Een rit van anderhalf uur bracht me naar mijn gastgezin. De chauffeur deed de reputatie van de mannier hier eer aan. hij vond mijn ogen gewedlig, laat staan mijn lengte. Aangekomen bij het gastgezin werd ik hartelijk ontvangen. Mijn gastmama is een erg lieve vrouw, heel zorgzaam. Ze bood direct aan om met me mee te gaan de stad in en me een beetje rond te leiden. Ook erg goed voor mijn Spaans want ze kan geen enkel woord Engels. Daarna begon het heel hard te regenen en is het ook niet meer gestopt die dag. Daarom maar goed uitgerust en vroeg naar bed gegaan want ik was erg moe en had last van de jetlag. S ochtends vroeg opgestaan voor ontbijt( dit keer omelet met knackebord en een groot glas sap). Samen met een ander meisje die ook hier op school zit naar school gelopen, ik hoefde dus gelukkig de weg niet zelf te zoeken. Al is de school echt heel erg dichtbij, maar vijf minuurtjes lopen. Aangekomen op school moest ik een test doen, veeel te moeilijk! Ik begreep er niet zoveel van, maar ben uiteindelijk niet in de beginnersgroep terecht gekomen, maar 1 groep hoger. Samen met 3 andere meisjes hebben we elke dag les van 8 tot half 12. Daarna is er dus genoeg tijd om te gaan lunchen, naar het strand te gaan en bij te komen, want ja mijn jetlag is nog steeds aanwezig. Het is hier nu 7 uur eerder dan bij jullie! Vanmiddag heb ik mijn eerste surfles, ik ben echt zoo benieuwd! Helemaal aangezien ik totaal niet lenig ben en ook een beetje bang ben voor het water. Maar ik ben overtuigd want ik krijg priveles en ga niet zo ver het water in (stahoogte). Dit weekend ga iknaar een nationaal park, Manuel Antonio, schijnt echt geweldig te zijn! Ga samen met een paar andere mensen van school voor 2 dagen en daarna verder naar de andere kant van het land, The Pacific Coast. Voor nu laat ik het hierbij, want ik heb Tareja (huiswerk) en moet me daarna klaarmaken voor de surfles!
Hasta luego!!

  • 29 Oktober 2014 - 20:15

    Marit:

    leuk om te lezen Marloes! Al heel wat avonturen! Ik vind het leuk om te lezen wat je meemaakt:) Geniet ervan!

  • 29 Oktober 2014 - 20:44

    Esther:

    Hola señorita!
    Leuk om te lezen en fijn dat je het naar je zin hebt bij je gastgezin!
    Succes met het surfen! Ben benieuwd hoe het gaat! Laat je iemand een filmpje maken (van je gestuntel;) )
    Liefs Es

  • 29 Oktober 2014 - 20:45

    Linda:

    Waaah!! Dus jij staat nu zo ongeveer cool te doen met 1 of andere surfdude?? Ben jaloers!! Nee hoor, het is je van harte gegund. Leuk dat je het niveau van beginner ontgroeid bent en dus een klas hoger mag beginnen, het wordt nog wel wat met jou... ;)
    Nou lieve Marloes, geniet lekker van alle leuke dingen en het mooie weer!

    Liefs Lin

  • 29 Oktober 2014 - 20:54

    Monique:

    Ik sluit me bij bovenstaande reacties aan! Keep is posted! Geniet van alles stoere chick!! Xxx

  • 30 Oktober 2014 - 09:12

    Henrike:

    Woehoe Marloes,eindelijk ben je in Costa Rica!! Heel veel plezier daar, maar dat gaat wel goedkomen als ik het zo lees :D Beetje les volgen, beetje surfen met de surf dudes... kan slechter volgens mij :P

  • 30 Oktober 2014 - 12:48

    Liesbeth:

    Wauw, wat klinkt het goed allemaal! Heerlijk! Geniet ervan daar en we zien de surffoto's wel verschijnen:-)

  • 30 Oktober 2014 - 15:37

    Marrit:

    Leuk je bericht te lezen, al volop in actie dus! Succes met taalles, surfen en hopelijk waren je dagen aan te Pacific Coast net zo te gek als dat je verwachtte (maar heb ff gegoogled, ik denk dat dat wel goed komt!)! Liefs út Grunn!

  • 30 Oktober 2014 - 16:31

    Maaike:

    Wat een activiteiten in zo'n korte tijd.. Heerlijk!! Geniet ervan!!

  • 30 Oktober 2014 - 16:31

    Maaike:

    Wat een activiteiten in zo'n korte tijd.. Heerlijk!! Geniet ervan!!

  • 31 Oktober 2014 - 12:14

    Durkje:

    Hee Marloes, hoe was je eerste surfles? :) Succes met je lessen Spaans en praat de oren maar van het hoofd van je stiefmama, kun je mooi oefenen! liefs, Durkje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Jacó

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 14490

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: