Monkey Business - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu Monkey Business - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

Monkey Business

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 November 2014 | Costa Rica, San José

Hoi allemaal!
Hoe is het daar in Nederland? Waarschijnlijk net zo prachtig weer als hier (lees regen en koud, ik heb nu een lange broek en een vest aan..( Om maar te beginnen bij waar ik vorige keer gebleven was: surfles! Jaja hier spreekt een nieuw surftalent! Degenen die nu moesten lachen kennen me het best. Natuurlijk ging het met heel veel gestuntel! Na een beetje oefenen op een board op het strand mocht ik al na 10 minuten de zee in. Gelukkig was de surfinstructeur de hele tijd bij me. Bij de eerste golf was ik zo bang dat ik niet op durfde te staan, dus ik bleef maar gewoon liggen. De surfleraar zei: Que Pasa Marloes, what are you doing? Euhm sorry I was sooo scared... Gelukkig ging het daarna beter en heb ik meerdere golven op het board gestaan, wat super cool! Al denk ik dat ik het nooit weer ga doen, don't push the luck! Woensdagavond naar een pre-Halloween party geweest, was gezellig. Beetje jammer dat ik ongeveer de langste persoon in de hele club was, dus over iedereen heen kon kijken! Rond een uurtje of twee toch maar naar huis want de volgende dag gewoon weer om 8 uur naar school. Donderdag hadden we fruitles, dus iedereen moest 2 stuks fruit meenemen,de meest rare dingen kwamen tevoorschijn. Het fruit hier is echt geweldig en zo goedkoop! verse ananas, papaya, watermeloen, maracujas en nog veel meer! Donderdagavond thuis gebleven en gezellig gekletst met mijn gastmama! Vrijdag alweer de laatste dag op school, gelukkig hoefde ik geen examen te doen! S middags nog even naar het strand geweest en daarna alvast mijn tas ingepakt. S avonds nog naar een halloweenparty geweest, erg leuk! Zaterdagochtend was het tijd voor afscheid van mijn gastmama, toch wel gek! Gelukkig had ik iets leuks in het vooruitzicht. Samen met 4 anderen van school ben ik afgelopen weekend naar Manuel Antonio geweest, 1 van de nationale parken van Costa Rica. Echt super mooi en heel veel dieren gezien, apen, leguanen, wasberen, vleermuizen en vogels. Na een tocht door het bos kwamen we aan op een prachtig hagelwit strand, zie ook de fotos! Dus maar direct de zee ingerend. Dat bleek niet zon goed idee, aangezien de wasberen het op onze broodjes voorzien hadden. Mijn rugzak was binnen een minuut open en daar gingen onze broodjes. De rest van de dag aan het strand gebleven en s avonds uit eten geweest in Quepos, stad dichtbij. We waren alleen vergeten dat het zondag was en bijna alles gesloten is, uiteindelijk toch nog een restaurantje gevonden en uiteraard rijst met bonen en vlees gegeten!Vanochtend vroeg vertrokken naar San Jose, vanmiddag een beetje door de stad gewandeld. San Jose is niet zo mooi, maar de sfeer is wel goed. Er waren opnamens voor een tv programma, er werd me gevraagd of ik ook even wat wilde vertellen, of een groet wilde zenden naar mijn land, nou ik doe het wel via deze weg> groetjes vanuit San Jose!! Lijkt me direct een goede afsluiter, morgen ga ik samen met 2 anderen van school verder naar Tortuguere, om schildpadden te spotten, ben benieuwd!!
Hasta Luego! Besos!

  • 04 November 2014 - 07:10

    Monique:

    Oh Marloes! Vet cool allemaal! Klinkt zo leuk al die verhalen. Geniet je ook voor ons? Hier regent t inderdaad, begint nu herfst te worden. Xx

  • 04 November 2014 - 08:55

    Marieke:

    Leuk verhaal weer Marloes! Veel plezier met schildpadden spotten;-). Liefs!

  • 04 November 2014 - 10:06

    Susanne :

    Hè Marloes.
    Wat maak je super leuke dingen mee!
    Leuk om te lezen

  • 04 November 2014 - 17:09

    Judith:

    He Marloes, erg leuk om te lezen! Zo reizen we een beetje met je mee... En krijgen we zelf ook (alweer) reiszin!

  • 04 November 2014 - 18:22

    Liesbeth:

    Nice!!
    Veel plezier bij de schildpadden, geniet ervan :-)

  • 04 November 2014 - 20:06

    Bianca :

    Wat gaaf marloes! Genoeg leuke feestjes dus daar en dapper hoor surfen; ik doe het je niet na. Veel plezier!

  • 04 November 2014 - 21:38

    Amanda:

    Marloes! Mooi voor elkaar daar, echt super! Mooie foto's ook! Geniet!! X

  • 05 November 2014 - 10:48

    Maaike:

    Jeetje wat maak jij veel mee! Gaaf hoor! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 14494

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: