Singing in the rain! - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu Singing in the rain! - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

Singing in the rain!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 November 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Hola chicos!
Hoe is het in Nederland? Hebben jullie allemaal een goed weekend gehad? Het is hier nu bijna half 12 en over 1,5 uur gaat mijn bus terug naar San Jose, om daar een nachtje te slapen en morgen weer verder te gaan naar La Fortuna en naar de vulkaan Arenal (en ja dat is een andere dan die laatst in het nieuws was)! Maar eerst even terug in de tijd. Dinsdag vertrokken naar Tortuguero, het schildpaddeneiland. Alleen de reis er naar toe was al een belevenis. Er zijn in Costa Rica maar een paar verharde snelwegen, en naar Tortuguero ging de weg opeens over in een zandweg. Eigenlijk was het meer een modderpad want het had veel geregend, het was dus nogal een bumpy ride! De bus was tsjokkievol en op een gegeven moment had ik het idee dat we gingen kantelen omdat we zover naar links hingen. Gelukkig konden alle schoolkinderen er om lachen toen ze onze gezichten zagen, zal dus wel normaal zijn ;-). Na een uur in deze bumpy ride kwamen we aan het bij het water. Om naar Tortuguero te komen moet je ongeveer nog 45 minuten met de boot. Erg mooi ritje omdat je midden door het regenwoud gaat en al veel mooie natuur en dieren kunt spotten. Aangekomen in Tortuguero regende het heel hard. Ik kwam er al snel achter dat mijn regenjas toch niet zo waterdicht was. Aangekomen in het hostel dus maar geprobeerd mijn kleren een beetje uit te hangen, maar het klimaat is te vochtig om te drogen. S avonds een schildpaddentour gedaan (weer in de stromende regen) een schildpad zien nestelen, eieren leggen en terug lopen naar de zee. Erg indrukwekkend! En wat een kolossale beesten zijn dat! De volgende ochtend vroeg op om een kano tour te doen dieper het regenwoud in. Na ongeveer een uur begon het te regenen. Na 1,5 uur in deze stromende regen te hebben gezeten was ik compleet verkleumd en drijfnat geregend. Mijn oog voor de schoonheid van de natuur was dan ook even verdwenen. Gelukkig had de gids al een goede indruk van me want David (stel waar ik mee samen reis van de talenschool) had de gids verteld dat ik bang was om te gaan kanoen en dat we daarom de tour niet gingen doen. Dus na de tour zei de gids: you were so brave! Haha ja bedankt! Compleet verkleumd dus weer terug naar het hostel waar mijn collectie natte kleding groter en groter werd ;-)! Over collectie gesproken. David had zijn t shirts buiten gehangen om te drogen, maar die waren de avond er voor gejat, balen! Toen we s middags terug kwamen van de lunch kwamen we een local tegen met toch wel een erg verdacht t-shirt.. waarop David zei: man, thats my t-shirt. De local keek erg geschrokken en zei echt..ik heb ze gekregen in ruil voor drie joints. Nou lekker dan haha! Dus wij natuurlijk, ja maar we willen de t-shirts terug en je moet ze ons geven. Hij beloofde plechtig om ze op te halen en terug te bregen naar ons hostel. Hij wilde ons ook wel een paar jointjes geven in ruil voor de t-shirts. Natuurlijk vertrouwden we dit allemaal maar niks en eisden we dat hij het shirt dat hij aanhad in ieder geval uittrok en terug gaf. En uiteraard is hij nooit meer terug gekomen in het hostel om de andere shirts terug te geven... S avonds met Ilona afgesproken, meisje uit Nederland dat ik hier heb leren kennen. Erg gezellig want we kunnen bijna de hele reis samen op pad! Lekker Sangria gedronken en daarna uit eten geweest. Uiteraard op de terugweg compleet verregend! De volgende ochtend in de stromende regen (verrasend) wezen ontbijten en daarna weg uit Tortuguero! Aangekomen op het vaste land waren er te veel mensen voor het busje en moest onze bagage op het dak van het busje..uiteraard in de regen!! 5 uur later aangekomen in Puerto Viejo was dus echt al mijn kleding nat! Wauw ik denk dat jullie in Nederland beter weer hebben gehad ;-)! Gelukkig was het eergister droog en ben ik samen met Ilona naar een nationaal park geweest, super mooie dingen gezien en lekker rustig rondgewandeld in het stadje. S avonds uit eten geweest en op tijd naar bed. Gister werden we wakker met zonnestralen, wat heerlijk was dat! Dus bikini aan, fietsje huren en op naar het strand! Op en top genoten van de zon, zee, strand, drinken uit een kokosnoot (ja het onbewoonde eiland van kinderen voor kinderen was er niks bij ;-) Op de terugweg gestopt bij een chocoladeproeverij, heerlijk! Volgens Ilona de beste chocolade en espresso ever ;-)! Gisteravond op stap geweest en lekker gedanst. Ik voelde me wel een beetje onderdeel van de videoclip van Snoop Dog: smoke weed every day ;-) Iederen rookt hier marihuana en is daardoor super relaxt! Vanochtend vroeg uit bed gegaan om nog even een wandeling door het dorpje te maken en te ontbijten bij Bread & Chocolate, ja dat klinkt inderdaad als een fatsoenlijke boterham en heerlijke brownies (met kokos)!! Tot zover mijn belevenissen weer, tijd om mijn backpack in te pakken en op weg te gaan naar nog meer avontuur!
Hasta Luego!

  • 09 November 2014 - 19:43

    Veerle:

    Loesje! Wat een rotweer! Maar volgens mij ben je ontzetten aan het genieten, ondanks het weer! Leuk om je verhalen te lezen! Heel veel liefs!

  • 09 November 2014 - 23:28

    Miriam:

    Meid wat een mooie tijd heb je daar! Leuk om je verhalen te lezen! Genietse! Xx

  • 10 November 2014 - 08:00

    Melanie:

    Het klinkt weer allemaal fantastisch, jammer dat ik even niet kan meeproeven van de chocolade ;). Regen is echt niet grappig ik hoop dat de volgende tocht in ieder geval droger is al nu. Fijn dat je een reisgenootje hebt die ook Nederlands kan. Heel veel plezier voor je volgende avontuur :) xx mel

  • 10 November 2014 - 09:08

    Marieke:

    Wat een belevenissen! Gaaf! :-) Ik zal duimen voor meer zon;-)
    Liefs!

  • 10 November 2014 - 09:59

    Liesbeth:

    Phoe, wat een regen Marloes! Gelukkig erg mooie en leuke dingen aan het doen! En inderdaad stoer van je, dat je in die kano bent gestapt!
    In Nederland alles goed. Ik 'hobbel' rustig verder, 36 weken nu dus laatste loodjes. Ik hou je op de hoogte. Geniet ervan daar!

  • 10 November 2014 - 13:29

    Durkje:

    Klinkt als behoorlijk afzien daar, totaal verkleumd in het regenwoud zitten haha...balen zeg! Wat moet de natuur daar mooi zijn, gezien jouw verhalen. Veel reisplezier met Ilona!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 14495

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: