Ultima horas de mi pura vida! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu Ultima horas de mi pura vida! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

Ultima horas de mi pura vida!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

22 November 2014 | Costa Rica, San José

Hallo daar!
Met toch wel lichtelijke buikpijn begin ik aan dit verslag over mijn laatste week in Costa Rica. Bij het idee dat ik morgen het vliegtuig instap moet ik toch wel even slikken. Want ja wat is het hier fantastisch, wat heb ik veel meegemaakt en veel leuke mensen leren kennen! Maar genoeg sentiment, ik zal eerst nog even vertellen over afgelopen week. Vorige week vrijdag op stap geweest in Monteverde. Gezellig met de locals salsa gedanst, of nouja gedanst, ik ben natuurlijk een houten hark maar ach. Om een uurtje of drie was het toch wel mooi geweest en gingen we terug naar het hostel, want om vijf uur ging de wekker alweer. Na een spannende busrit, hoog door de bergen, zandweg en veel modder, kwamen we aan bij de haven waar we over moesten stappen op een boot. Het voelde net alsof we naar Ameland gingen! Na deze bootrit van een uur en nog een busrit kwamen we aan in Montezuma. Wat een leuk klein plaatsje. Een paar winkeltjes, een paar restaurantjes en een bar. S middags naar een reservaat voor baby schildpadden geweest, ze werden vrijgelaten echt super mooi om te zien hoe klein ze zijn en hoe ze dan verdwijnen in het water. S avonds uit eten geweest en daarna natuurlijk op stap!Er was helaas niet zo heel veel te beleven dus om 1 uur waren we toch redelijk afgetaaid! Zondag lekker een chill dagje gehad, aan het strand gelegen en naar de waterval gelopen. Maandag een dagtocht gemaakt naar Isla Tortuga. Een droomeiland met witte stranden en palmbomen. Maar voor we daar aan kwamen konden we eerst nog snorkelen. Nu heb ik het al niet zo op al die krioelende vissen rond mijn been, maar snorkelen was ook niet zo aan mij besteed. Ik was telkens te fanatiek en kwam daardoor spugend en stikkend weer boven, ach zeewater schuurt de maag! aangekomen op Tortuga hadden we een barbeque met drankjes en daarna tijd om lekker te chillen! Maandagavond was er een groot kampvuur op het strand met live muziek, erg leuk! Dinsdagochtend de boot genomen naar Jaco, waar ik mijn reis ook begonnen ben. Samen met Ilona een bezoekje gebracht aan mijn gastmama. Ze was zo verrast en blij om me te zien, erg leuk! we werden uitgenodigd voor een drankje dus gezellig bijgekletst over mijn reis enz. Zowel mijn gastmama als ik vonden het toch wel super leuk om elkaar nog een keer weer gezien te hebben!! Dinsdag maar op tijd naar bed, soms is het ook gewoon tijd om te slapen! Woensdagochtend paardgereden, eerst naar een uitzichtpunt en daarna over het strand. Super gaaf! Mijn paard was alleen niet vooruit te branden! Woensdagmidddag had Ilona surfles. Ik zou meegqaan om te fotos te maken. Maar het begon toch wel een beetje te kriebelen, ik heb dus nog een surfles gehad, ja dat had je niet gedacht he! Ben niet veel verder gekomen dan de vorige keer, maar nog steeds erg leuk om te doen! Na al deze activiteiten was de dag nog niet ten einde, want het woensdagavond in Jaco is partynight! In een hele hippe beachclub is er de hele avond ladiesnight (sterke dank gratis). We hebben ons daar goed vermaakt! Kwamen een hele groep Nederlanders tegen (oude jaarclub) dus dat was leuk! Donderdagochtend was het tijd om afscheid te nemen van Ilona. Super jammer want we hebben een hele leuke tijd gehad. Dus daar stonden we dan, beide te huilen bij de receptie van het hostel. Ik besloot om die dag terug te gaan naar Montezuma omdat ik het daar heel relext vond en nog graag een fijne standdag wilde hebben. Op de boot kwam ik een stel uit Amerika tegen, super leuk! Samen met hen een kamer gedeeld in een hotel. Die stranddag werd niet echt wat want ik besloot om nog een keer te gaan paardrijden! dit keer door de bergen van Montezuma en naar een waterval. Ik had een privetour. Mijn gids was een oude vent die blonde vrouwen wel interessant vond. Dus daar zat ik dan, met hem bij de waterval, romantisch verse ananas te eten haha! Leuke tour gehad en terug in Montezuma uit eten geweest met de Amerikanen. Daarna nog even de kroeg ingeweest, gezellig! Vanochtend was het dan toch echt tijd om naar San Jose te gaan, want morgen vertrekt mijn vliegtuig naar NY! hoewel ik daar ook heel veel zin in heb, moet ik nu nog even niet denken aan de temperatuur daar! Vanmiddag rondgelopen in San Jose en vanavond uit eten om mijn Costa Rica avontuur af te sluiten! De afgelopen week heb ik eens nagedacht over mijn top tien van Costa Rica:

1. Pura Vida!!! Dat is de slogan van Costa Rica en betekent het goede leven. En wauw wat heb ik hier een goed leven gehad!!
2. Casado! Het typische gerecht van Costa Rica. Rijst met bonen, met vlees, kip of vis en salada, erg lekker!
3. Ticos! De bevolking van Costa Rica, wat een geweldig lieve en hartelijke mensen, waarvan mijn gastmama uiteraard de liefste was!
4. Angst! Ja die heb ik wel een paar keer moeten overwinnen, maar daarvoor ook super veel gave dingen gedaan/
5. Batido de fruta! Smoothies van vers fruit, het fruit is hier echt geweldig en zo veel lekkerder dan in Nederland!
6. Montezuma! Wat een leuke relexte plek, voelde me daar zo op mijn gemak!
7. Regen! Ja ook die heb ik veel gezien hier, Maar uiteindelijk neem ik toch best een kleurtje mee terug naar Nederland!
8. Apen, tucans, wasberen, mieren en muggen, de dieren die ik het meest gezien heb!
9. Goed gezelschap, ook deze reis weer heel veel leuke mensen ontmoet en genoten van alle levensverhalen.
10. Hablas Espanol? Super leuk om nog meer Spaans te leren en met mensen spaans te praten. Misschien ga ik toch maar op Spaanse les als ik thuis ben.

Nou tot zover voor nu. Morgen ben ik om deze tijd bijna in New York, the city that never sleeps, whoehoe!!

Besos!

  • 22 November 2014 - 07:41

    Monique:

    Hee Marloes! Het klinkt inderdaad allemaal als ten mooie droom! Isla tortuga dat is toch dat pirateneiland van pippi langkous?
    Maar goed dat je af en toe nog een beetje slaapt, NY, denk dat dat echt jouw stad is!
    Maak nog veel mooie herinneringen en neem ze mee terug naar ons!

  • 22 November 2014 - 09:21

    Miriam:

    Hoiii meid! Wat een mooie tijd heb je gehad en wat heb je veel leuke dingen gedaan en nieuwe mensen ontmoet! Top dat je het avontuur gewoon weer aan bent gegaan! En nu NY! Supergaaf! Zeker een mooie afsluiter! Geniet ervan daar een veel plezier! Xx

  • 22 November 2014 - 16:07

    Liesbeth:

    Mooi Marloes, wat een belevenissen allemaal!
    Succes met de kou in New York en natuurlijk veel plezier! Geniet van je tijd daar!
    Hier nog alles rustig:-)

  • 23 November 2014 - 11:19

    Melanie:

    He meid,
    Wat klinkt dat allemaal prachtig en mooi. Fijn dat je het zo mooi hebt gehad. Je krijgt nog een heel mooi toetje waarvan ik zeker weet dat je dat ook echt gaaf gaat vinden. Kijk uit naar je verhaal daar en de foto's en geniet ervan. xx Mel

  • 27 November 2014 - 22:58

    Wijm:

    Lieve Marloes,

    Ik moet elke keer heerlijk lachen om jouw schrijfstijl, hoor het je zo allemaal zeggen, haha! Het klinkt allemaal fantastisch en volgens mij ben je het nu minstens zo tof aan het hebben in NY! De tijd gaat nu wel erg snel... geniet nog even volop! Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 14499

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: