What a week...! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu What a week...! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

What a week...!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 Mei 2011 | Argentinië, Mendoza

Hola lieve allemaal!
Hoe is het in Nederland? Mijn week hier was nogal roerig, ik zal maar bij het begin beginnen haha! Dinsdagmidddag wezen paardrijden, toen ik tussen de paarden stond was ik toch niet meer zo heldhaftig! Dus ik vroeg de beste man heel aardig om mij een pony te geven en niet zon huge beest, helaas lachte hij me keihard uit en gaf me natuurlijk een groot paard. Gelukkig paste t beste beestje perfect bij mij: sloom,lui en niet vooruit te branden!Dus na 10 minuten gaf de gids me een tak, die diende als zweep zodat ik t beest wat meer tempo kon geven haha! De tocht was echt ontzettend mooi,midden door de bossen,wilde koeien en door t water! Toen ik terug was in het hostel gelijk naar bed gegaan want ik voelde me niet zo heel lekker, zeer hoofd en super verkouden. Rest van de week dus met een voorhoofdsholteontsteking gelopen,maar dat weerhield me er niet echt van om dingen te ondernemen, eigenwijs he! Dinsdagavond dus op tijd gaan slapen, maar mijn rust duurde niet lang, midden in de nacht kwam het meisje dat in t bed boven mij sliep thuis, in erg dronken toestand, na 3 keer geprobeerd te hebben in bed te komen zat ze eindelijk in bed en zei: oh i am so drunk..en het volgende moment viel ze uit het bed. Een knal van jewelste en bloed overal, gelukkig niks ernstig alleen een bloedneus en een paar schaafwonden,maar wel heel de kamer klaarwakker!Dus hebben we haar matras maar van t bed gehaald en op de grond gelegd om meer ongelukken te voorkomen. Woensdag heel de dag op excursie geweest in park Nahua Hapi, een super mooi natuurgebied!Zie de fotos ;)! Ook deze dag was nogal slopend dus na de excursie direct weer mijn bed opgezocht. Donderdag maar een dagje in het hostel gebleven om rust te pakken, en een massage te nemen. Heerlijk!En vrijdag alweer met de bus richting Mendoza! In Bariloche een meisje uit Zweden leren kennen dat ook naar Mendoza ging, dus we konden mooi samen reizen en zitten nu ook in hetzelfde hostel. De busrit naar Mendoza was nogal hels, omdat ik zoveel last had van de hoogteverschillen, heel veel hoofdpijn!Dus erg blij toen we in Mendoza aangekomen waren! Besloten om s middags maar meteen een stadtour te doen om de stad een beetje te leren kennen. Mendoza is echt een mooie stad, veel bomen en parken en een stuk rustiger dan Buenos Aires! Eerste indruk dus erg goed! Daarna nog even naar een marktje te gaan om een beetje rond te neuzen en nog fijn gestoken door een wesp, danku! S avonds maar weer op tijd naar bed..ja inderdaad..Que pasa? Zondag erg vroeg op om naar het Andes gebergte te gaan, wauw wat super indrukwekkend!! Inmiddels ben ik echt een grote natuurfan geworden,alles is zo mooi hier!! Na de tocht op zoek naar een restaurantje! Kwamen we een gestressde man tegen die ons de weg vroeg naar groot plein hier. Wij vertelden hem dat we niet zeker wisten waar het was, waarop hij zei, ik haat het hier.Wij vragen waarom en toen vertelde hij het volgende verhaal: S ochtends overvallen op het busstation, er werd spul in zijn ogeven gesprayd en vervolgens is alles hem afgenomen, zelfs zijn moneybelt en zijn schoenen, hij heeft dus helemaal niks meer! Hij wilde heel graag naar de ambassade in Buenos Aires om een nieuw paspoort aan te vragen maar had geen idee hoe hij er moest komen. Toen vroeg ik waar hij vandaan kwam, was het een Nederlander,dus nog even in het Nederlands verder gepraat over hoe gevaarlijk Mendoza is en hoe vervelend deze situatie voor hem is. Dus ik dacht laat ik voor moeder Theresa spelen en hem wat geld geven voor een busticket naar Buenos Aires. 120 pesos (22 euro) was volgens hem meer dan genoeg. Oke fijn om een landgenoot te helpen, en als dank kreeg ik 2 dikke zoenen op mijn wang. Vervolgens waren Hanna en ik zo geschrokken van t verhaal dat we terug zijn gegaan naar het hostel om take away te halen bij de Macdonalds (het beste excuus ever voor Mac toch?) Vervolgens in het hostel maar even op de website van de Nederlandse Ambassade om te kijken of er iets op stond over het busstation in Mendoza. Zie ik dus onderaan de pagina een waarschuwing voor de Mendozaman: een Nederlander die zich al 3 (!!!!) jaar ophoudt in Mendoza en toeristen verteld te zijn bestolen. Vervolgens gekeken op een forum waar al meer dan 100 mensen in dit grapje zijn getrapt, wauw wat voelde ik me genaaid! Hij heeft me zelfs zijn emailadres gegeven,zodat ik hem kon mailen voor het geld, het email adres is zoals te verwachten nep..en verwijst naar een kliniek voor psychiatrische patienten..hoe ironisch haha! Maargoed gister toch maar even naar de Toeristenpolitie te gaan om te melden dat hij nog steeds actief is. Komen we daar,niemand die ook maar een woord engels spreekt,dus toen heb ik in mijn beste spaans de situatie uitgelegd, en tja inderdaad het was een heel herkenbaar verhaal! Ze hadden een foto van hem, en ik kon natuurlijk met 100% zekerheid zeggen dat t m was! Maarja ze kunnen niks tegen hem doen..iedereen geeft hem het geld vrijwillig dus ja..dus ik vroeg wat er zou gebeuren als ze m zouden betrappen..waarschijnlijk werd ie dan terug gestuurd naar Nederland..nou nee bedankt,laat m dan hier maar blijven haha!Nouja in ieder geval heb ik voor 22 euro een show gehad van de beste acteur van Nederland,misschien moet ie geld sparen om naar Hollywood te gaan! Gistermiddag op wijntour geweest, en natuurlijk ook wijnproeven :)!Helaas is mijn smaak en geur weg,maar t was een leuke happening haha! Daarna met iedereen van de tour naar een hostel gegaan waar een feest was,om nog meer wijn te drinken om vervolgens vannacht maar met een taxi naar huis te gaan, moet ik vertellen hoe ik me nu voel ;)? En nu moet ik even gaan regelen waar ik morgen naar toe ga,denk naar Cordoba! Raar weekje dus,maaar voor de rest heb ik het nog steeds erg naar mijn zin hier!
Tot snel allemaal (nog maar 2,5 week!)
Liefs!!

  • 10 Mei 2011 - 15:56

    Esther:

    Woow wat een verhalen weer! Helemaal de mendozaman, het is toch wat.....!!
    Super mooie foto van jou zeg bij dat water! Doe rustig aan en hopelijk ben je snel weer helemaal goed te passe;)
    Liefs Es

  • 10 Mei 2011 - 19:19

    Jorieke:

    Ik was al bang dat je deze keer een rustige trip zou beleven ;). Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt maar jou kennende weerhoudt jou deze toestand er niet van om gewoon volle polle te gaan haha.

    Liefs Jorieke

  • 10 Mei 2011 - 19:32

    Roy:

    Marloes! Leuk om je verhaal weer te lezen! En djeez.....hadden jullie allemaal zin in patat ofzo (zie foto):D? Btw, heb je Hostel1014 nog kunnen vinden in Bariloche? Kus

  • 11 Mei 2011 - 10:33

    Noortje:

    OOOoooooh loesje wat een verhalen weer!! Super mooi haha! Hopelijk is je hoofd weer een beetje beter? Prachtige bergen ook op de foto's! Super:D
    Geniet er van :D tot over 2,5 week! I'm counting the days!! Liefs

  • 11 Mei 2011 - 11:37

    Aniek:

    He Loes,

    De mendozoman, dat klinkt als een goede film :p. Of kan ik beter zeggen, slechte film, haha. Wat een pech zeg!! Dit overkomt je 1 keer en nooit weer ;)!
    Fijn dat je het verder naar je zin hebt en geniet van de omgeving. Je natuurfoto's zien er inderdaad indrukwekkend uit!!

    Have fun en tot snel!!

  • 12 Mei 2011 - 15:20

    Gerlinde:

    hahaha, wat hilarisch van die Nederlander :) Toch een leuk verhaal voor 22 euro ;) Veel plezier nog!

  • 14 Mei 2011 - 10:55

    Nanno Kok:

    Ja ja Marloes, zo te lezen maak je leuke en heftige gebeurtenissen mee. Trouwens, jij bent toch helemaal niet zo sloom, zeker niet als de door jou beschreven pony. Leuk hoor, die avonturen van jou....maar Marloes....hoe is het met jouw dronkenschap...of o ja...natuurlijk..dat komt natuurlijk niet voor...ah ah. De foto's zijn mooi en de eetpartijen komen zeer gezellig over..ik zou er zo wel bij willen en mee komen doen. Jammer dat 'werk' bestaat....
    Geniet, pas goed op jezelf en probeer de volgende keer wat 'langer' te reageren,

    Groeten, Nanno.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 14517

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: