Laatste uurtjes in Argentinie - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu Laatste uurtjes in Argentinie - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

Laatste uurtjes in Argentinie

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

16 Mei 2011 | Argentinië, Córdoba

Holla lieve Nederlanders!
Hoe is het daar?Ik zit nu op het busstation,mijn laatste uurtjes in Argentinie te slijten totdat de bus richting Chili vertrekt.Mooie gelegenheid voor een update dus (ja is ook wel weer nodig haha)! Vorige week woensdag was mijn laatste dagje in Mendoza! Met een grote groep fietsen gehuurd en door de wijngaarden gaan fietsen. Ik voelde me natuurlijk helemaal in mijn sas op de fiets, vooral nadat ik andere personen (uit landen waar fietsen niet zo normaal is)zag stuntelen en slingeren! Natuurlijk is te lang achter elkaar fietsen niet goed,dus we namen de nodige pauzes onder het genot van een paar glazen wijn! Helaas kon ik de tour niet helemaal afmaken omdat ik de bus naar Cordoba moest halen. Ik heb heel wat gemist want verscheidene personen zijn van de fiets afgevallen..gelukkig geen ernstige ongelukken! Dus met een boel wijn op en een lege maag ging ik richting het busstation, voor een 10 uur durende busreis. Ik had verwacht dat eten inbegrepen was..niet dus,dus mijn avondmaal bestond uit chocolaatjes die ik nog bewaard had uit Bariloche (voor als ik mijn smaak weer terug had) Wijn en chocola,ach wat heb je nog meer nodig op een dag;)! Een beetje gammel en totaal gebroken (de bus stopte heel de nacht door)kwam ik aan in Cordoba en kon gelukkig na een uurtje al inchecken, had een 4 persoons kamer voor mij alleen..luxe!dus lekker even paar uurtjes slaap ingehaald!Het hostel was echt geweldig!1 groot huis en een super goede sfeer!Zelfs een golden retriever die je kwispelend verwelkomd!De eerste avond meteen op stap geweest met 2 Chilenen, een duitser en een Amerikaan,dus ik had goed gezelschap! Cordoba is een echte studentenstad met een groot uitgaansgebied, kon ik me wel in vinden;)! Vrijdag lekekr uitgeslapen en s middags een stadstour gedaan met de bus, even goed de toerist uithangen! Cordoba is de 2na grootste stad van Argentinie maar heeft naar mijn idee wel veel weg van Buenos Aires..alleen is Cordoba het net niet helemaal!Dus na de stadstour besloot ik dat ik me de komende dagen zou richten op de sierras(platteland) en het uitgaansleven! Vrijdagavond nog gezellig gekletst met 3 oude argentijnse dames die een weekendje weg waren in Cordoba. Zulke lieve,lieve mensen! Ze waren Engels aan het studeren,maar dat ging nog niet heel soepel,dus vervolgens was ik in het Spaans Engelse les aan het geven (ingewikkeld)! En voor de rest van het weekend had ik een fanclub!Overal waar ze me zagen was het Mariluz,kom hier..kreeg ik weer een kus of een knuffel. Zelfs toen ik even in de supermarkt was, hoorde ik mensen schreeuwen,stonden ze met zn 3en voor de deur..MARILUZ MARILUZ,geweldig :)! De kleinzoon van 1 van de dames was ook mee, een kereltje van 6..te schattig! Ook hij was lid van de fanclub, want hij vloog me in mn armen als ie me zag en liep heel de tijd achter me aan!Kortom ik voelde me helemaal thuis in het hostel,wat leuk was dat:)!
Zaterdagochtend werd ik om 9 uur opgehaald door een echte gaucho, Marcello. Marcello was een beroemde polospeler in Engeland en heeft zelfs een jaar in NL gewoond (helaas was zijn enige vocabulair ik hou van jou;)! Een uurtje buiten Cordoba lag de boerderij van Marcello erg landelijk en mooi!Na ontvangst met Mate (kruidenthee)en koffiebroodjes werd het tijd om de paarden op te zoeken. Ik deed de tocht samen met 2 meiden uit Ierland. Natuurlijk kreeg ik weer het grootste paard:Toba! Gelukkig was ook Toba erg goed gezind! Na eerst 20 minuutjes gelopen te hebben werd het tijd voor meer tempo..dus draf..en uiteindelijk zelfs galop!Supergaaf om met het paard door de bergen te crossen!een 3 uur durende rit (en een zere kont:P)kwamen we weer aan op de boerderij waar de vader van Marcello al begonnen was met bbqen! Dus onder het genot van een flesje wijn kregen we heerlijke stukken vlees! Buikjes gevuld..terug naar huis! Met de ierse meiden afgesproken om s avonds te gaan stappen dus verzameld in mijn hostel. Daar eerst wat wijn (verassend:P)gedronken en daarna met nog wat anderen richting de kroegen gegaan!Super gezellig! De argentijnen uit mijn hostel hebben zelfs nog geprobeerd om me een dans te leren:Kwarteta. Is een beestje salsa-achtig..dus het was vast een komisch spektakel om te zien want ik kon er niks van! So far so good..rond een uurtje of 5 ging de kroeg dicht,dus massale leegloop. Toen we terug liepen naar het hostel kwam er een motor langsgereden die de camera jatte van 1 van de Ierse meisjes..nog geprobeerd er achter aan te renne,maar dat heeft natuurlijk geen zin! Iedereen verbaasd,boos en verontwaardigd. En precies op dat moment werd de pet van 1 van de jongens uit t hostel ook gejat..dus vervolgens gingen de 4 heren als een gek achter de dief aan..dief gepakt,klap verkocht..en vervolgens op de grond gegooid door de politie.De politie hier is alles behalve zachthandig en de Amerikaan kon geen woord Spaans (met engels red je je overal wel:P)1 van de argentijnen uit t hostel probeerde de politie uit te leggen wat er gebeurd was..werd ook op de grond gegooid maar vervolgens gelukkig vrij gelaten. Een boel ophef en opschudding dus aan het einde van de avond! Rond 8 uur s ochtends toch maar eens gaan slapen..dus mijn dag gister bestond uit uitslapen,lunchen en films kijken in het hostel!Gisteravond vertrokken en nu ben ik weer in Mendoza,en straks op naar Chili voor mijn laatste 2 weekjes alweer..wat gaat de tijd snel!Zo ik ben alweer ruim een halfuur aan het typen,tijd om te stoppen even ontbijten en dan weer op voor een 8 uur durende busreis richting Vina del Mar,een badplaats in Chili (zou ik dan toch nog mijn bikini kunnen gebruiken:)?
Grande besos vanuit Argentinie!

  • 16 Mei 2011 - 11:22

    Henrike:

    Marloes, wijn en chocola, dat is inderdaad een hele goede combi hahahaha ;) Ik hoop dat je je bikini ook nog kunt gebruiken meis! Zal je binnenkort terugmailen :D Veel plezier nog!!

  • 16 Mei 2011 - 11:41

    Monique:

    Heerlijk om tijdens mijn saaie stage uren jouw verhalen te lezen!
    Geniet nog maar flink en keep us posted! ;-)

    Kus

  • 16 Mei 2011 - 11:49

    Durkje:

    Ik zit hier vol verbazing jouw verhalen te lezen, wat doe je veel! wat een gedoe ook na het stappen zeg. Die tocht met paarden moet wel heel gaaf zijn geweest! En wat zijn de mensen daar gastvrij, super! Geniet maar lekker van je laatste twee weken :)

    liefs, Durkje

  • 16 Mei 2011 - 11:53

    Marieke:

    Mooi verhaal Mloesje!

    Veel plezier in Chili!! :D

    Liefs!

  • 16 Mei 2011 - 14:02

    Wijm:

    Marloesje! Wat gaat de tijd snel! Over 2 weken ben je alweer onder ons hollanders! Geniet van deze laatste weken en pas op alle straatrovers en nog veel knuffelplezier met al je fans;) xx

  • 16 Mei 2011 - 14:14

    Erwin:

    Je bent daar goed bezig! Je hebt toch niet alle wijn uit die wijnkelder gehad he;)
    nog heel veel plezier die laatste dagen daar!

    groeten!

  • 16 Mei 2011 - 14:24

    Linda:

    Hey Mariluz!

    Wat een superverhalen om te lezen weer! Geeft me echt een zonnig vakantiegevoel hier in dit natte kikkerlandje.. (Ben ik een keer 1 dagje vrij, regent het de hele dag! :S)
    Nou heeeeeeeeeel veel plezier nog de laatste dagen in Chili!

    Tot gauw,
    liefs Linda

  • 16 Mei 2011 - 17:26

    Roy:

    Hey MArloes! Super jaloers en trots op je wat je allemaal onderneemt! Geweldig om je verhalen te lezen. Geniet nog even volop, haal alles eruit wat er in zit, voor je het weet sta je weer voor de klas in NL. Kus

  • 16 Mei 2011 - 18:15

    Noortje:

    Oh nooo wat een avonturen! Super leuk ook om je eigen fan-club te hebben;)
    Geniet nog lekker van de tijd die je hebt!! Voor je het weet staat de boterham met hagelslag je weer tegen;)

    Liefs

  • 17 Mei 2011 - 13:14

    Marah:

    mooi man, geniet nog even :)

  • 19 Mei 2011 - 10:05

    Liesbeth:

    Heerlijk Marloes, dat je het zo naar je zin hebt!! geniet ervan:D

  • 22 Mei 2011 - 11:52

    Miriam:

    Ja wat heb je inderdaad nog meer nodig dan een heerlijk wijntje en chocola? Altijd goed :)!
    Maar je staat daar dus in het middelpunt van de belangstelling :)!
    Geniet ervan de laatste 2 weekjes!
    Kus mir

  • 22 Mei 2011 - 18:36

    Evelien:

    He marloes
    hier nog een poging om een berichtje achter te laten. vorig verslag tot twee keer toe een heel verhaal geschreven maar op de een of andere manier gaan computers en ik niet samen. Ik las dat je salsa les hebt gehad... ik ben jaloers!!
    Verder lees ik dat je graag wilt weten hoe het met ons allen hier in nederland is. Nou met mij gaat het goed. Ik heb onlangs mijn klimcursus afgerond en heb momenteel een maand gratis klimmen. Ben dus een echte berggeit. Het was een verjaardagscadeau van Stefan. Nu kunnen we in het weekend eens samen klimmen. Keek alvast naar eigen klimschoenen maar jeetje wat is dat allemaal duur! Verder heb ik ja gezelgd op de invalbaan voor drie dagen in delfgauw. 16 juli ga ik verhuizen naar mijn broer in leidschendam. kom dus weer wat dichterbij te wonen en kunnen we gemakkelijker afspreken. heb nog een heleboel te vertellen hoor maar zal eerst maar eens kijken of dit alles wel aankomt. ;)
    veel plezier komende week
    x

  • 22 Mei 2011 - 18:36

    Evelien:

    even kijken of korte berichten wel aankomen?! grr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Córdoba

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 14519

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: