Natuurschoon, Wereldstad, Feestjes en Thuis!! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu Natuurschoon, Wereldstad, Feestjes en Thuis!! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

Natuurschoon, Wereldstad, Feestjes en Thuis!!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

30 Mei 2011 | Nederland, Hengelo

Hola amigos!
Daar zit ik dan alweer,veilig en vertrouwd in Hengelo! Maar toch nog even een laatste verhaaltje om deze waarbenjij.nu af te sluiten en nog even te vertellen over mijn laatste dagen in Chili!
Zoals ik in mijn vorige berichtje typte ging ik op bezoek bij de zoutbaden! Toch wel heel aprt om een beetje rond te drijven in dat water,zondder ook maar 1 beweging te maken! Helaas was het weer niet zo best en werd ik na een paar minuten het water alweer uitgevroren..maar toch..dat heb ik wel weer meegemaakt! Daarna naar een berg gereden van vanaf daar onder het genot van wat muziek,hapjes en (alchoholische) drankjes een schitterende zonsondergang bekeken samen met mijn vrienden van de tour haha! Ik was weer eens op tour met allemaal oude lui,maar gelukkig erg aardig en ook wel in voor een feestje! Terugkomend in het hostel bleek dat de douches kapot waren tot de volgende ochtend acht uur..daar was ik dan weer iets minder blijgestemd mee,aangezien ik onder het zout zat en de volgende ochtend een busreis van 24 uur moest ondergaan! Gelukkig werd ik naar een luxe priveverblijf gebracht en kan ik daar zelfs met warm water douchen (Wat een luxe)! Daarna nog even in de kroeg een paar biertjes gedronken en de volgende ochtend vroeg vertrokken richting Santiago,alweer de laatste bestemming van mijn reis.Aangekomen in het hostel moest ik weer een paar uurtjes wachten op mn kamer dus maar even door de stad gelopen! S avonds naar een Chileense avond geweest in een ander hostel, lekker gegeten :)! Daarna weer terug gegaan naar mn eigen hostel om kennis te maken met Jenga deluxe! Dat betekent dat er op elke steen een opdracht staat zoals: zing je volkslied, bel je ouders, doe arnold schwarzenegger na, schaats door de kamer met plastic tassen om je voeten enzovoorts! Heel hilarisch dus en goed om met andere reizigers kennis te maken! Donderdagochtend naar het huis van Pablo Neruda geweest, de bekendste dichter van Chili! Hoewel ik nog nooit van m gehoord had (cultuurbarbaar)was zijn huis wel erg mooi en indrukwekkend om te zien! Daarna op stadstour gegaan, om ook nog even de mooiste gebouwen van de stad te bekijken! Na al dit gewandel was ik toch wel moe,dus teruggekeerd naar het hostel om me s avonds weer te wagen aan een potje jenga!De sfeer zat er zo goed in dat we nog even de kroeg opgezocht hebben voor een paar salsadansjes! Vrijdag maar even uitgeslapen en daarna naar San Cristoball geweest, een heuvel van waaruit je de stad mooi kon bekijken! Of nouja mooi..de hele stad is gehuld in smog, omdat het tussen de bergen licht en de uitlaatgassen nergens heen kunnen..niet erg gezond dus! Daarna afgesproken met een paar meiden uit Amerika die ik de week daarvoor tijdens een excursie had leren kennen. Ijs gegeten bij de vreemdste ijszaak ooit.. aardbei met mint, mango met basilicum en chocola met peper...beetje vreemd,maar erg lekker!S avonds nog met uit eten geweest met paar gasten uit het hostel, even een ontzettende grote steek, wijn en pisco sour genuttigd..want ja met Chileens geld kun je in Nederland toch niet betalen! In het hostel nog een paar potjes pool gespeeld en toen was het alweer tijd om te gaan slapen,want er stond me nog een lange vlucht te wachten! Een vlucht die me weer terug zou brengen naar het fijne Holland! En wat duurde die reis lang.. door het tijdverschil kregen we om 12 uur s nachts ontbijt (6 uur europese tijd) dus ik was helemaal van t rabat haha! Vervolgens 5 uur wachten in Madrid en toen eindelijk op naar Amsterdam! Waar een geweldig ontvangstcommitee me stond op te wachten! En toen ik thuis kwam stond er ook nog een mooi spandoek op me te wachten: Na de Tiera Motos en Sombreros is het nu tijd voor bier en hollandse kerels! Goh wat kent iedereen me toch goed :)! Denk dat ik me daar dan ook maar snel mee bezig moet gaan houden en aan dit verhaal een einde ga maken!
Iedereen ontzettend bedankt voor het volgens van mijn verhalen en voor alle reacties!Echt ontzettend leuk om zoveel reacties te krijgen! Ik zeg: tot snel :)!!
Liefs!

  • 31 Mei 2011 - 07:26

    Miriam:

    Echt leuk om je verhalen te lezen :)! We zien elkaar zaterdag, kunnen we goed bijkletsen ;)!
    Geniet maar weer lekker van Holland :)!
    Kus!

  • 31 Mei 2011 - 08:38

    Noortje:

    ZO BLIJ DAT JE ER WEER BENT:D

    Rustig aan met die Hollandse kerels he x

  • 31 Mei 2011 - 09:48

    Annelie:

    Marloes,

    Leuk om je verhalen steeds te lezen.
    Zo te horen heb je het ontzettend naar je zin gehad!
    Blij om weer in Nederland te zijn?
    Zie je snel.

    Liefs
    Annelie

  • 31 Mei 2011 - 11:13

    Aniek:

    He Loes,

    Fijn dat je weer veilig thuit bent! Wat een prachtige foto's, we kletsen snel bij!!!

    Liefs

  • 31 Mei 2011 - 12:51

    Liesbeth:

    Tot zaterdag, gezellig:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hengelo

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 14514

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: