Nieuwe avonturen in Chili! - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen in Chili! - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen in Chili!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

23 Mei 2011 | Chili, San Pedro de Atacama

Hola!
Ja het is weer t begin van een nieuwe week..dus zoals je inmiddels bijna gewend zijn,tijd voor een nieuw verslag! In mijn vorige verslag was ik nog hoopvol over Vina del Mar, de badplaats in Chili. Inmiddels is mijn beeld ietsje bijgesteld haha! Na nog een 8 uur durende busreis,kwam ik aan in een koud en bewolkt Vina del Mar. Direct mijn hostel maar even opgezocht,om er achter te komen dat ik zo ongeveer de enige was (op een japanner en een braziliaans koppel na..niet echt mogelijke gesprekspartners dus). Maar even een wandelingetje door de stad gemaakt..super toeristisch,wat te eten gekocht en weer terug gegaan naar het hostel. Gelukkig was de eigenaar van t hostel een hele vriendelijke jongeman haha..dus ik heb heel de avond aan de receptiebalie gezeten om te praten over Chili, Nederland, verschillen,overeenkomsten en gewoontes..interessant!Daarna naar mijn 8persoonskamer gegaan,die ik voor mezelf had (luxe!).Dinsdag op stadstour gegaan, om toch maar de omgeving van Vina del Mar en Valparaiso beter te leren kennen. Ook dit was geen groot succes.. ik zat tussen de argentijnse bejaarden en braziliaanse koppels. Ook was ik iets te optimistich gekleed dus na een uur kou geleden te hebben bood de buschauffeur me zijn dikke wollen zelfgebreide vest aan, heel de dag dus voor aap gelopen (maar mam zoals jij zou zeggen:wel kent oen gat in n vremde stad;) ik had het in ieder geval wel lekker warm! Gezellig gekletst met de Argentijnse bejaarden en veel gezien in Valparaiso, echt een super mooi stadje,volledig gebouwd tegen de heuvels met allemaal gekleurde huisjes (fotos volgen ;)! Omdat ik s middag nogal was afgezet tijdens de lunch (lasagna en een cola voor dikke 20 euro!) besloot ik s avonds maar simpel te eten, empanada en yoghurt met vers fruit. Maar ook dit verliep niet helemaal soepel, mijn empanada was bevroren en in plaats van suiker had ik zout in mijn yoghurt gedaan..daar ging mijn avondeten! Gelukkig was het ook wel weer erg grappig en heb ik ersamen met de receptieman harteljk om moeten lachen! zoals jullie waarschijnlijk al geconcludeerd hebben..ik wilde hier niet nog dagen langer blijen haha! Dus voor s avonds een busticket geboekt richting la Serena, een stadje aan het strand! Aangekomen vroeg in de ochtend, toen nog 4 uur moeten wachten tot de kamer klaar was. Intussen kennis gemaakt met een jonge uit Australie,wiens tas gejat was tijdens de busreis. Meegeweest naar het politiebureau als vertaler en daarna wezen lunchen met nog wat andere mensen uit t hostel (die heel toevallig ook in Mendoza waren). S avonds op stap geweest met een paar Chilenen en kennis gemaakt met Tiera Moto, een drankje dat bestaat uit witte wijn,grenadine en ananasijs (ik zeg dat is in NL reden voor een feestje)! Donderdag samen met de australier naar de Elqui Valley gegaan, supermooi natuurgebied waar t nationale drankje pisco gemaakt wordt. Dat was natuurlijk reden voor een proeverij, heftig spul...vergelijkbaar met whiskey!Dus na de proeverij konden we lekker rozig terug in de 2 uur durende busrit! Vrijdag op excursie geweest om pinguins te spotten! Met een boot de oceaan op gevaren om vervolgens pinguins,zeeleeuwen, pelikanen en zeeotters te zien,echt super geweldig om zo dichtbij t leefgebied van deze dieren te zijn! De dolfijnen waren ons helaas iets minder goed gezind en hebben zich verstopt! Na een heerlijke lunch met vers gevangen vis weer terug naar La Serena om direct door te gaan met de bus naar San Pedro de Atacama,waar ik nu ben. Momenteel zit ik midden in de woestijn, in het noorden van Chili. het is hier echt schitterend mooi!Gister 2 tours gedaan, s nachts vertrokken richting de geiservelden, indrukwekkend!Superkoud ook..gelukkig bestond het ontbijt uit warme chocomelk,gekookt in de geisers!Na de geisers naar een thermaalbad gegaan,even al het reisvuil afgespoeld! S middags naar de Luna Valley geweest,een ontzettend indrukwekkend landschap, zoals de naam al zegt,het lijkt net of je op de maan loopt!Daarna de zonsoondergang bekeken op een heuvel in de woestijn (waar was mijn romantische gezelschap;)! Gisteravond naar t huis geweest van 1 van de meisjes die int hostel werkt, kampvuurtje gestookt en warme wijn gedronken (dat is t echte leven haha)! En nu heb ik nog 3 uur de tijd om even te ontbijten,een busticket te kopen en door t stadje te wandelen voor ik weer op mijn volgende tour ga: zoutvelden en zoutbaden, lekker drijven :)! Komt mijn bikini dan toch nog van pas haha! Morgen vertrek ik waarschijnlijk richting Santiago om daar mijn laatste dagen in Zuid-Amerika door te brengen! dus ng maar een paar dagen en dan kunnen jullie weer voluit genieten van mijn gezelschap haha ;)!
Hoe is het in Holanda?! Hou me op de hoogte en tot snel!
Liefs!!

  • 23 Mei 2011 - 16:13

    Suzan:

    Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je avonturen daar! Klinkt alsof je het naar je zin hebt, volgende week zal ik niet op donderdagmiddag achter de bar staan maar ik denk dat ik nog wel even een rondje tent doe! (en wie weet tref ik je dan) Veel plezier tijdens je laatste dagen daar!

  • 23 Mei 2011 - 16:26

    Jorieke:

    Loesje!

    Wat een belevenissen weer allemaal! Ik vind het fantastisch dat je zondag terug komt! Vooral om dat ons dat een kratje bier heeft opgeleverd ;). Wat een knuppel ist toch ok :P. Nog een paar nachtjes slapen en dan ben je weer in het winderige, zonnige Nederland! Ik kan niet wachten!

  • 23 Mei 2011 - 16:34

    Neelke:

    Hey! Ik heb ook nog even je verslag(en) gelezen :) klinkt leuk hoor. Ben benieuwd om het in real life nog te horen.
    Over een paar dagen ben je gewoon al weer in NL! Geniet er nog even van en alvast een hele goede terugreis (al wil je dat nu vast nog niet horen ;) )
    Liefs!

  • 23 Mei 2011 - 17:04

    Joz:

    Zout in je yoghurt hahaha

    Ik heb heimwee naar die busreizen!

  • 24 Mei 2011 - 09:54

    Melanie:

    Mariluze ....ik kan niet wachten tot zondag avond weer lekker in het zonnige Nl! Verhalen zijn echt super leuk!!!! greeetzzz

  • 24 Mei 2011 - 11:04

    Durkje:

    lekker genieten...kampvuurtje, wijntje, zoutbaden!!

    En wanneer sta je weer met beide beentjes op Nederlandse grond? Zaterdag toch?




  • 25 Mei 2011 - 09:49

    Charlie:

    Heey Marloes,
    Ik dacht laat ik eens reageren op je verslagen, ipv ze alleen te lezen.
    Ik mis je wel een beetje hoor, maar volgens mij heb je een ONWIJS gave tijd daar! :) Wat heb je toch een leven he. Ik hoop dat de reis je gebracht heeft wat je wilde: een hoop nieuwe ervaringen en n beetje extra ontwikkeling.
    Enjoy girlie en (nog) niet denken aan weggaan.
    Liefs!
    Charlie

  • 25 Mei 2011 - 20:43

    Henk En Ine Lohuis :

    he marloes weer bijna thuis?een hele belevenis? mooie reisverslagen heb een aantal gelezen.ikwens je een hele goeie terugreis. en tot gauw maar weer. liefs van henk collin en ine doei

  • 27 Mei 2011 - 08:20

    Linda:

    Geniet van je laatste dagen in Zuid Amerika!! Kan niet wachten om al je verhalen in "real life" te horen!

    Trouwens, Jorieke heeft dan wel een krat bier gewonnen, maar op je website staat het ook fout ;) Denk dat Niels daardoor in de war was... och arme.. moet ie nog een dag langer wachten ;)

    Xx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, San Pedro de Atacama

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 14516

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: