Ciao Buenos Aires...Hola Bariloche! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu Ciao Buenos Aires...Hola Bariloche! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

Ciao Buenos Aires...Hola Bariloche!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 Mei 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo lieve allemaal!
Hoe is het in Nederland?
Ik zit inmiddels in het zuiden van Argentinie!Afgelopen week was alweer mn laatste week in Buenos Aires,dus ik zit al op de helft van mn tijd..wat gaat het snel en wat vond ik het erg om Buenos Aires te moeten verlaten! Afgelopen week was echt heel erg leuk in Buenos Aires! Dinsdagmiddag met de toeristenbus geweest om even sightseeing door BA te doen! Ruim 3 uur in de bus gezeten en veel mooie dingen gezien, toeristen ten top! Daarna naar een tangoles, wat ook heel erg leuk was alleen het resultaat was minder! Houten hark nummer 1 bakte er niet zoveel van daar!Gelukkig had ik een aardige danspartner die tevens salsaleraar was,dus nadat ik m 100 keer op zn tenen had gestaan en hij alleen maar zei:Mariluz Tranquillo (rustig marloes) kon ik na een uur eindelijk de basistappen. Ja inderdaad jullie krijgen van mij geen tangoworkshop in Nederland haha! Wel een erg leuke ervaring! Woensdagavond naar de film geweest en daarna weer naar de afterwork party bij de Terazzas. Weer erg geslaagd, alleen de mannen zijn hoe later het word,hoe aanhankelijker..dus ja vanaf nu ben ik gewoon getrouwd, helaas had dat ook geen effect want ja ach..Nederland..dat ligt toch aan de andere kant van de wereld? Donderdag super uitgebreid wezen lunchen met wijn,steak en brownies met ijs..en daarna gestudeerd voor mn Spaans examen. s avonds naar Spanglish geweest,waar je met Argentijnen zowel Spaans als Engels gaat praten, erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen en hun levensverhalen te horen! Helaas geen tijd voor een grote borrel want er moest nog weer geleerd worden! Dat leren is wel beloond want ik had 100% op mijn toets! De toets bestond uit leesvaardigheid,luistervaardigheid,spreekvaardigheid en grammatica! Na de les een mooi certificaatje gekregen voor in mijn plakboek :)!Vrijdagavond uit eten geweest en daarna naar een club om nog even goed van het uitgaansleven te genieten! En zaterdag was het natuurlijk Koninginnedag,ook dat hebben we flink gevierd!Er was een feest van de Nederlandse Vereniging in Argentinie. En dit feest betekende: onbeperkt drinken, verse stroopwafels,friet,bitterballen, erwtensoep en hollandse hits!Moet ik nog maar zeggen? Iedereen natuurlijk ook verkleed in Oranje,zal wel even een foto uploaden!Na het feest nog even naar een bar geweest en uiteindelijk om 7 uur naar huis gegaan,3 uurtjes slaap en op naar het busstation!Gelukkig hoefde ik niet alleen,maar kwam Neeltje me uitzwaaien! Eenmaal in de bus was ik meteen vrienden met de buschauffeur die erg geinteresserd was in mij..helaas was het niet zo wederzijds! Op een gegeven moment kwam hij naar me toe met een kaartje waarop stond: jij bent in mijn gedachten,niet voor even,maar voor altijd, ik hou van je! Duuuuuuusss...ik heb maar lief gelacht en gracias gezegd maar wist niet zo heel goed wat ik er mee aan moest haha! Ach ja de beste man is goed voorbereid op alleenreizende vrouwelijke passagiers denk ik! Vanochtend om 11 uur aangekomen in Bariloche en ooh wat is het hier mooi!Echt zoveel mooie natuur! In het hostel direct wat mensen ontmoet (die heel toevallig in Buenos Aires naast ons zaten in een cafeetje op het busstation) dus daarmee gelunched en de stad een beetje verkend. het lijkt hier heel erg op zwitserland, met houten huisje en veel bergen! Vanavond uit eten geweest met wat mensen van het hostel, en ik heb volgens mij wel een kilo steak gehad!Wel erg goed, maar ik kan zo rollend naar bed! En dat is ook wat ik nu ga doen,want morgen ga ik heel de dag paardrijden!Ben benieuwd of ik t nog in me heb haha :)! Tot snel! En hou me op de hoogte van de gebeurtenissen in NL!
Liefs

  • 03 Mei 2011 - 06:30

    Monique:

    Ziet er behoorlijk koninginnedag achtig uit hoor loesje! Zoveel gekken hadden we hier niet :P
    Super leuk al je verhalen, geniet maar voor ons allemaal, wij genieten met je mee!
    dikke knuffel

  • 03 Mei 2011 - 07:12

    Durkje:

    Mooie verhalen, Loes!

    Gefeliciteerd met je 100% op je Spaans, netjes :)

    En je hebt nu al weer nieuwe mensen leren kennen, leuk! Zijn er veel Nederlanders daar? Veel plezier vandaag met paardrijden! Laat je er niet op de grond gooien he :P

    liefs Durkje


  • 03 Mei 2011 - 07:30

    Henrike:

    Wow, zelfs in Argentinie koninginnedage vieren :D Mooi dat je je zo goed vermaakt! En wat gaat dat inderdaad snel zeg, nu alweer op de helft... Als je in Nederland bent moeten we snel weer afspreken!

  • 03 Mei 2011 - 08:09

    Linda:

    Haha :) Wat heb ik weer gelachen om je leuke verhalen.. Mariluz Tranquillo, goeie bijnaam lijkt me, is je op het lijf geschreven :P
    Kan me voorstellen dat je het jammer vind om BA te verlaten, maar zo te horen ga je de rest van je reis ook heel erg geweldig vinden! Veel plezier dus maar!

    Enneuh.... Mariluz Tranquillo!

    Liefs Linda

  • 03 Mei 2011 - 09:03

    Jorieke:

    Hey Loesje!

    Wat stoer dat je 100 % op je toets hebt gehaald en wat gaaf dat je gaat paardrijden! Dat betekent de komende 3 dagen spierpijn he ;). Houd als je botten heel en geniet er lekker van!

  • 03 Mei 2011 - 09:17

    Roy:

    Hey Marloesje!

    Leuk om te lezen! Herinneringen ten top! Leuke fotos ook.......geniet nog maar even van Bariloche (je moet ook ff de 7 lagos bekijken daar) en veel plezier straks in Mendoza ook (ga je de Aconcaqua op???)!

    Kus

  • 03 Mei 2011 - 09:36

    Liesbeth:

    en, en...zit je in dat hostel op grote hoogte??? Dat paardrijden is super gaaf, met 'zo'n gaucho op pad!! wij hadden alleen super spierpijn na die tijd. Maar er is daar ook ergens een massagesalon waar je echt voor 5euro ofzo een massage van een uur kunt krijgen + sauna...hoop dat die er nog zit voor jou:D Nog heeeel veel plezier maar weer!!

  • 03 Mei 2011 - 12:27

    Anneke:

    hey Marloes,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en leuk om al je avonturen te lezen! En mag ik zeggen 'we told you so' :p de tijd gaat veel te snel toch...;) maar geniet er lekker van! Veel plezier met paardrijden en hopelijk heb je niet te veel spierpijn daarna haha.

    liefs

  • 03 Mei 2011 - 18:09

    Noortje:

    Wat super dat een foto is gelukt!! Tja alweer op de helft idd, niet best.. Super leuk dat je meteen al weer gezellige mensen hebt ontmoet:D En als je je alleen voelt... gewoon weer de bus in haha;) IEUW

    Geniet ervan laiverd!! KUS

  • 03 Mei 2011 - 18:39

    Ine Lohuis :

    he marloes alles oke? indrukwekkende reisverslagen. zo kom je de wereld wel rond. vindt het tof van je .hoor elke dag een beetje van niels hoe het met je gaat.pas op jezelf.kun je al spaans?dacht het wel he. vele gr van henk collin en ine doei tot gauw maar weer

  • 03 Mei 2011 - 20:55

    Selien:

    Marloes! Al die mannen die zich aan je voeten werpen! XD Hilarisch, hihi.

    Wel sneu dat ik je huwelijk heb gemist ;)
    Ongelooflijk hoeveel fijne dingen je daar mee maakt ^^
    Veel plezier &succes met het paardrijden!

    Dikke knuffel ^^

  • 04 Mei 2011 - 17:54

    Miriam:

    Hoi meid!
    Nou een paar basispasjes wil ik best van je leren hoor ;)!
    Ja de tijd vliegt joh! Geniet er maar lekker van!
    Kus

  • 08 Mei 2011 - 08:58

    Marrit:

    Moatie!
    Leuk om te lezen zeg dat het zo goed gaat! Foto's op fb zien er ook super uit! Geniet nog maar ff, want ik zie dat je over 20 dagen alweer terug komt naar Hollanda!
    Liefs Marrit

    PS: goed zeg dat je 100% op de toets had, hulde!! ;)

  • 09 Mei 2011 - 12:08

    Karin Wuisman:

    Even een mailtje van "2 getrouwde vrouwen" onderling: proficiat met 100% je tentamen halen, geniet zoveel mogelijk van de rest van je reis en hou die warmbloedige Argentijnen van je lijf ( als je dat wilt) ! En meisje, pas op jezelf!
    heel veel groeten,
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 14512

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: