Un vacacione en Uruguay! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu Un vacacione en Uruguay! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

Un vacacione en Uruguay!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 April 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!
Fijne paasdagen gehad allemaal? Genoeg eieren gegeten voor het komende jaar ;)? Allereerst nog even over de fotos, dat is dus een klein probleem! Ik heb met mn stomme hoofd het verkeerde kabeltje meegenomen vanuit Nederland dus kan geen fotos uploaden (de computers hier zijn nogal bejaard). Wel staan er een paar fotos op mijn hyves!
Nou ik ga maar weer gewoon verder met een versag van afgelopen week! Maandagavond naar La Cabrera geweest, een beroemd restaurant in BA,omdat ze hier het beste vlees van de sta hebben!En dat moet natuurlijk getest worden!Na een uur in de rij gestaan te hebben hadden we een tafeltje en kon het feest beginnen! Eten was echt supergoed,dus lekker lang getafeld onder het genot van een flesje wijn! Dinsdagmiddag ben ik even naar de haven geweest voor wat sightseeing en daarna via het centrum weer terug gelopen naar mijn huis! Gelukkig is BA een erg logische stad, opgebouwd uit blokken, dus zelfs een orientatiekneusje als ik kan hier de weg vinden! Dinsdagavond weer naar een Beerlingual geweest. Daarna wilden we met een groepje van school naar Olsen, het restaurant dat bekend is uit Julia´s Tango. Na een wandeling van 30 minuten kwamen we er achter dat Olsen gesloten is, heel jammer, dus toen maar weer naar een Parilla gegaan voor een lekker stuk vlees..wat ook erg goed was:)! Daarna naar huis om mijn tas te pakken,want woensdag gingen we richting Uruguay!! De reis begon al goed aangezien de man achter de incheckbalie op mn ticket had ingevuld dat ik een man was..ja en bedankt!Dus ik zeer verontwaardigd terug: Yo NO soy un masculino (ik ben geen man!!) de beste man moest erg hard lachen, ik ook, dus toen waren we weer vrienden en heeft hij een ticket voor me gemaakt! Na een uurtje met de boot kwamen we aan in Colonia,een supermooi oud en klein stadje! Erg rustig ook,dat was wel even wennen na het chaotische BA!
Ook hadden we al meteen vrienden gemaakt met de zwerfhonen, 1 er van heeft ons heel het weekend gevolgd, waar wij waren,was hij ook en liep heel de tijd met ons mee, leuk gezelschap ;)! S avonds even lekker door het stadje gewandeld, en s avonds uit eten geweest. Het was weer even wennen aan een andere munteenheid, na het diner kregen we een rekening van 2000 pesos! Omgerekend is dat iets van 110 euro, dus dat valt nog best wel mee voor 4 personen! Donderdag hebben we,zoals echte Hollanders dat betaamt, fietsen gehoord en zijn we het eiland overgecrosst! Helaas was het wel een beetje koud en bewolkt! S avonds richting Montevideo, waar we rond 11 uur aankwamen. Binnen 5 minuten waren we bij het hostel, want de taxi chauffeur wist het gaspedaal aardig te vinden!Met 100km per uur door de straten scheuren!Ja jullie snappen al dat ik even een paar schietgebedjes gedaan heb! Dacht dat de Argentijnen niet konden rijden,maar het kan dus altijd erger! Toen we aankwamen in het hostel kwam er gelijk al een vrouw naar ons toe om te vertellen dat we goed op moeten passen omdat ze die middag overvalen was. Dat idee stond ons niet zo aan dus we besloten om maar niet meer op stap te gaan!Vrijdagochtend sighsteeing gedaan door montevideo!Het was echt uitgestorven omdat het goede vrijdag was,dus we hadden alle ruimte om dingen goed te bekijken!Montevideo is een mooie stad,maar wel erg vergelijkbaar met BA. Wel was er een markt waar ze allemaal grote bbques hadden waarop vlees werd gebraden. Dat zag er erg goed uit,dus ja even lekker op een terrasje gelunched (inderdaad..aan vlees geen gebrek!) Daara via het strand weer terug gelopen naar het hostel om vervolgens met de bus naar punta del este te gaan. Punta del este is het Miami van Zuid-amerka werd ons verteld. Dat viel wel mee...het was niet zo druk als we gedacht hadden!de prijzen daarentegen waren wel vergelijkbaar met Miami! Een biertje koste ongeveer 6 euro, over eten maar niet te spreken! Dat werd dus geen heftige party ;)!Zaterdag moest en zouden we naar het strand, dus vol optimisme gingen we met onze strandjurkjes en bikinis die kant op...om vervolgens weg geblazen te worden en na 2 uur met kippenvel een cafe in te duiken voor een kop thee. Iedereen liep in winterjassen,en wij lagen op het strand..tja Europeanen son un poco loco!S avonds uit eten geweest bij een soort Macdonalds..want ja dat was het enige dat binnen het budget paste!daarna naar een ierse pub geweest waar we per ongeluk een kan sangria voor 26 euro!! bestelden!Ach ja daar hebben we dan ook maar dubbel en dwars van genoten! Daarna nog even naar een club geweest om te dansen en te kletsen met Uruguayanen, die erg graag hun engels willen oefenen aangezien hun enige vocabulaire is I LOVE YOU. Dus ik heb maar even in mn beste spaans geprobeerd uit te leggen dat het niet de bedoeling is dat je dat al na 5 minunten tegen elk meisje zegt...volgens mij hebben ze het wel begrepen!Gister was het weer een stuk beter,dus toen konden we echt in bikini op het strand liggen en zels nog een beetje pootje baden in de zee!Heerlijk dagje dus! S avonds weer terug met de bus, en vanochtend om 9 uur weer aangekomen in BA!Erg lange reis en ik ben dan ook behoorlijk moe nu, vanavond dus lekker op tijd naar bed!Deze week alweer mijn laatste week in BA,tijd gaat echt snel!Wil nog zoveel zien en doen hier,dat wordt een vol programa! En ik moet natuurlijk bedenken waar ik naartoe ga..en dat is erg moeilijk! 4 weken is nu al te kort en ik ben nog niet eens begonnen!!
Nou tot de volgende keer maar weer!!En hou me op de hoogte hoe het in Hollanda is!!
Besos!

  • 25 April 2011 - 19:47

    Veerle:

    Leuk verhaal weer! Lekker om er even tussenuit te zijn.. Xx

  • 25 April 2011 - 20:28

    G&D:

    He Loes!

    Mooi verhaal, leuk om te lezen! :)

    En Gerard zegt plagend: 'Het is hier in Nederland harstikke warm --> zwemweer' ;)

    liefs, Gerard en Durkje

  • 26 April 2011 - 06:59

    Esther:

    He Mar!
    Wat heb je weer veel gedaan zeg!:)
    Jammer van de foto's, maargoed dan hebben we als je terug bent (wil jij vast nog niet aan denken;)) mooi wat te bekijken:)
    Liefs Es

  • 26 April 2011 - 09:39

    Marah:

    Ga zo door met genieten, super!

  • 26 April 2011 - 12:27

    Aniek:

    Sounds great!!! Die foto's bekijk ik graag als je weer terug in NL bent :)!!

  • 27 April 2011 - 12:03

    Noortje:

    Oh wat een genot om je verhalen te lezen!! Leuk zoon tripje! Is denk ik niets voor mij daar.. met al dat vlees!! Heb je die lieve zwerfhond wel voor mij meegenomen? Ook een erg goed teken dat de tijd zo snel gaat!! Betreft pasen: dietician goes nuts on chocolate... WOEPS! ;)
    Kan niet wachten tot je terug bent maar geniet iig nog even van je reis! ben benieuwd waar je heen gaat na BA.

    Geniet er van!! Liefss

  • 28 April 2011 - 10:12

    Liesbeth:

    hai meis,
    Sorry voor de late reactie...drukte, drukte gehad...
    Maar wat weer een leuk verslag!! Het water loopt me al in de mond bij de stukjes over dat heeeerlijke vlees daar...mmm geniet ervan!
    Op naar het volgende reis verslag:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 14521

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: