Time flies when you´re having fun! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu Time flies when you´re having fun! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

Time flies when you´re having fun!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

18 April 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!!
Hoe is het daar in Nederland?Begreep dat jullie lekker van t zonnetje aan het genieten zijn?Hier is de zon ook weer net voor de dag gekomen,maar de afgelopen dagen was het weer iets minder,regen en bewolkt!Maargoed hier weer even een update van mijn belevenissen,ik zal beginnen bij waar ik vorige keer geeindigd was:La bomba del tiempo!Was echt een supergave ervaring, die gasten kunnen echt van niks iets maken, zo veel energie! T duurde ongeveer 2 uur,maar ik heb echt 2 uur lang vol verbazing gekeken, echt een aanrader dus! Dinsdag ben ik gewisseld van klas, in de middagklas ligt het niveau net ietsje hoger, en ik ben hier natuurlijk ook om zo snel mogelijk spaans te leren!Dinsdagavond eindelijk nieuwe allstars gekocht, de verkoper vroeg zich al af waar de mijne geweest waren,hij dacht Afghanistan..ja en bedankt!Nu heb ik dus weer spiksplinternieuwe witte allstars!!Woensdag zijn we naar een afterwork party geweest in club Terazza. Dit betekent dat rond een uurtje of 9 iedereen vanuit zn werk naar de club gaat om te feesten. Dresscode voor de mannen:in pak! En he wat is dat vervelend haha! Voor vrouwen was er geen dresscode gelukkig,anders had ik nooit naar binnen gemomgen met mn spijkerbroek en allstars (ja ik weet het erg charmant,maar als backpacker heb je geen ruimte voor luxe kleding) We gingen met een taxi naar de club,alleen dat was iets minder succesvol! De beste man heeft ons heel BA laten zien, toeristissche route,waardoor we dubbel zo veel moesten betalen als normaal. Toen ik hem 100 pesos gaf zei hij dat ie geen wisselgeld had en gaf me mijn 100 pesos terug..tenminste dat dacht ik!Want achteraf bleek het niet mijn 100 pesos te zijn,maar een nepperd! En ik was nog zo gewaarschuwd voor deze wisseltruc..dom dom dom! Die man heeft dus even flink geld verdient in een half uurtje. Gelukkig was het feestje heel gezellig en dat maakte een boel goed!! Daarnaast zijn alle andere taxi chauffeurs die ik tot nu toe meegemaakt hebt heel aardig en altijd in voor een praatje en zetten me altijd netjes voor mn huis af en wachten tot ik binnen ben!Kortom het valt allemaal nog wel mee!Donderdag even een rustig dagje, in school werd een film afgedraaid, El secreto de sus ojos, argentijnse oscar winnaar, echt een aanrader!Weet niet of ie in NL verkrijgbaar is,maar het vast wel te downloaden!! Vrijdag was er een huisfeest in een huis van school Erg gezellig maar helaas hadden de buren de school gebeld ivm overlast dus ineens was de party over! Toen maar naar een andere bar geweest om nog even een paar biertjes te drinken!Zaterdag lekker uitgeslapen en s middags geprobeerd om een ticket te boeken naar Uruguay,daarover straks meer! Zaterdagavond uit eten geweest bij La Marina, een buffetrestaurant, wauw dat was echt goed!Ze hadden echt alles wat je je maar kan bedenken! Steaks,vis,pasta,pizza,voorgerechten en heeeeel veel toetjes! Ik heb zelfs oesters geprobeerd,helaas niet zo succesvol,gadverdarrie dat mensne daar zoveel geld voor willen neerleggen, het is gewoon een glibberige hap zeewater! Maar snel overgegaan op de toetjes dus..een pannekoek met dulce de leche en vannille ijs..hmm loopt het water jullie al in de mond? Maargoed, lekker zitten tafelen tot een uurtje of 1, toen konden we allemaal rollend naar de kroeg. Naar een hippe club geweest,die mij net iets te hip was met heel de avond bonkmuziek!Rond een uurtje of 5 had ik de knollen wel op dus leker naar huis gegaan!De regen kwam echt met bakken uit de lucht,niet normaal meer dus ik heb ook uitgevonden dat ons huis niet helemaal waterdicht is haha! Gelukkig niet in mijn kamer! Ohjaa de wc was laatst ook overstroomt toen ik alleen thuis was..ik hoorde heel de tijd water lopen en dacht waar komt dat vandaan..nou het kwam dus uit de wc..en het water kwam echt overal uit..aaah zoals jullie weten ben ik niet zon handywoman dus ik had geen ideee wat te doen. Op goed geluk maar een kraantje dichtgedraaid, om er vervolgens achter te komen dat dat de watervoorziening voor t hele appartement was. Gelukkig kwam de schoonmaakster die iemand heeft gebeld om t te komen fiksen..want dat kan ik dus nog niet uitleggen in het spaans!Maargoed zover even over mijn wc avontuur!Ohja bij zondag was ik..gister dus!Gistermiddag naar een markt geweest in San Telmo, een super leuke wijk met veel oude huizen en cafeetjes. De markt was echt verslavend!Tot nu toe heb ik mijn koopgedrag aardig kunnen onderdrukken,maar gister is het toch wel een beetje mis gegaan haha!Kwam thuis met een nieuwe sjaal,armbandje,portomoneetje,etui en nog wat frutsels! Ja inderdaad...hoe ga ik dat ooit meenemen?Goeie vraag!!Gisteravond naar een beerlingual geweest!Dat is een pubquiz waarbij je in een team geplaatst wordt met Argentijnen. Zo kunnen de Argentijnen hun engels oefenen en wij ons Spaans. Super leuk en hele leuke mensen! Daarna nog met zn allen een pizza wezen eten en toen om elf uur naar huis,want ik moest toch echt een keer optijd gaan slapen!deze week heb ik elke dag om 8 uur les omdat we donderdag en vrijdag vrij zijn!Vroeg op en lange les dus,maar het is nog steeds heel erg leuk en het motiveert echt als je een gesprekje kan voeren in het dagelijkse leven! Omdat we donderdag en vrijdag vrij zijn gaan we naar Uruguay!Het vakantieland in Zuid-amerika zoals ik heb begrepen!Woensdagmiddag na school verrtekken we direct met de boot richting Colonia en daarna gaan we nog naar Montevideo en Punta del Este (het miami van Zuid-amerika..decadentie haha)Zondag gaan we met de bus weer terug naar BA. Ben echt heel benieuwd! Nou tot zover maar weer, volgens mij is t verhaal wel lang genoeg en vallen jullie anders in slaap haha!
Besos!!

  • 18 April 2011 - 18:00

    Durkje:

    Hee Loes!

    In één woord: wauw! en wat een moordend tempo :)

    Geniet van je lange weekend in Uruguay!!

    xx Durkje

  • 18 April 2011 - 18:31

    Henrike:

    Hey handywoman! Misschien is een cursus ´veelvoorkomende klussen in huis´ wel leuk om hierna te gaan doen :P Hahaha ik lag echt helemaal dubbel om je verhaal! Maar wat fijn dat je het goed naar je zin hebt, geniet er van!! Liefs Henrike

  • 18 April 2011 - 18:49

    Roy:

    Hola chica! Y de donde son tus fotos? Tengo mucho curiosidad! Voy a seguir tu otras historias.....me gusta mucho!

    El proximo vez en Skype......espero que hables en Espanol!

    Nos vemos!

    Un anbrazo!

  • 18 April 2011 - 20:22

    Jorieke:

    Hey Loesje! Leuk om te lezen dat je leven daar net zo turbulent is als hier hahah. Wat een avonturen weer en het uitgaan is ook niet minder geworden lees ik. Zullen dit weekend tijdens de paasparty wel wat extra biertje op jou drinken ;)

  • 18 April 2011 - 20:34

    Veerle:

    Hey Loes!
    Klinkt goed zeg.. wat een avonturen! Die film ken ik inderdaad, die is in NL ook in de bios geweest.. wel mooi he!
    Geniet van je tripje naar Uruguay en hoop snel weer wat van je te horen!
    Xx

  • 19 April 2011 - 09:10

    Monique En Linda:

    Hej M'loes!

    Inderdaad wat een moordend tempo zeg! Op deze manier heb je ook minstens 8 weken nodig om weer te wennen hier in Nl!

    Heb hier trouwens nog wel een boekje; 'Klussen voor de handygirl' zal eens opzoeken wat je moet doen als de wc overstroomt. :P

    Echt supergaaf dat je zoveel ziet en meemaakt!
    Heeeeel veel plezier in Uruguay, wees zo decadent als je maar zijn kan!! You go girl :)

    Liefs Monique en Linda
    ps; Mo heeft wel een redelijk gevoel over Excel (moest ik je nog even mededelen ;))

  • 19 April 2011 - 14:35

    Liesbeth & Robert:

    wauw, wat heb je weer een geweldige trip in het vooruitzicht! Die plekken die je noemt zijn echt super mooi!! Geniet ervan!! maar dat komt vast weer helemaal goed :D

  • 24 April 2011 - 11:07

    Ine Lohuis:

    he marloes wat indrukwekkend. geniet er lekker van pas goed op jezelf gr henk ine en collin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 14518

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: