La premiera semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu La premiera semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marloes Luttikhuis - WaarBenJij.nu

La premiera semana

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

11 April 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hola Chicos!
Jaa mijn spaans word met de dag beter!Allereerst bedankt voor alle berichtjes!Superleuk om zoveel reacties te krijgen en een beetje mee te krijgen hoe het in NL is!
De eerste week zit er alweer op, gaat toch best wel snel! Zoveel gedaan en meegemaakt, ga proberen dat in een verhaaltje te vertellen! Dinsdag met school naar een spaanse film geweest, zonder ondertiteling, dat was dus niet zon succes want ik begreep er weinig van! Gelukkig was het verhaal heel duidelijk! Woensdag zijn we met een groepje van school uit eten geweest,dus de eerste argentijnse steak is achter de kiezen! Super lekker en echt grote porties, precies zoals het hoort dus! Daarna zijn we naar een Nederlandse bar geweest, helaas zonder nederlanders, maar wel met Grolsch en Heineken, dus dat maakte een boel goed! De argentijnen zijn heel sociaal dus uitgaan is niet alleen vrijetijdsbesteding,maar ook erg goed om mijn spaans te oefenen )goed excuus toch?) Grappig is dan wel dat de Argentijnen juist graag hun Engels willen oefenen, dus ik praat in het Spaans en zij in het Engels, dus jullie kunnen je vast wel voorstellen dat dat interessante gesprekken zijn!
Donderdag naar een tangoshow geweest, de beste van BA, en dat was ook echt zo, zoo supergaaf!! De prijzen waren helaas ook naar die maatstaven, een glas bier koste 11 euro!!Gelukkig daarna naar een leuke ierse pub geweest waar de prijzen stukken beter waren! Dat nachtelijke leven ging me niet in de koude kleren zeten,dus vrijdag lekker rustig aan, even naar een winkelcentrum geweest! Zaterdag geen spaanse les, dus we gingen naar een attractiepark, allereerst in de achtbanen..aaaah en daarna..jaa heb ik gebungeeswingt! Dat betekent dat je word opgetakeld aan een touw, en dan word afgeschoten en een soort vrije val maakt. Ik was echt zooo bang,maar het was zoo ontzettend gaaf,echt geweldig! Fotos volgen!S avonds was het tijd om het echte nachtleven van BA te verkennen en zijn we naar La Teraza geweest, een supergrote club met verschillende zalen binnen en buiten, erg geslaagd!De mannen zijn soms wel echt cassanovas, mijn eerste huwelijksaanzoek is al binnen, maar ik was niet echt onder de indruk haha! Was rond 7 uur thuis, dus gister lekker rustig dagje, eventjes naar het centrum geweest om te windowshoppen en op tijd gaan slapen want deze week heb ik elke week van 9 tot 1 les, dat word moeilijk opstaan,maar wel lekker heel de middag vrije tijd! Spaanse les is erg leuk, het gaat best wel snel en het is super om het direct te oefenen alhoewel de mensen hier zo snel praten dat ik nog heel vaak no etiendo (ik begrijp het niet) moet zeggen! Oke genoeg voor vandaag, ik moet mijn was ophalen van de waserette, daarna omkleden want vanavond gaan we naar La Bomba del Tiempo, beroemd in BA voor de goede optredens..dus ben benieuwd!!
Hasta Luega!
Besos!

  • 11 April 2011 - 18:26

    Gerlinde:

    Heey Marloes! Leuk om je berichten te lezen :) Geniet ervan!! Voor je het weet moet je weer voor de klas ;) xx

  • 11 April 2011 - 18:35

    Durkje:

    Hej Loes!

    Machtig zeg! Je hebt al veel leuke dingen gedaan!! En die vrije val is echt heel erg stoer haha :) Stapse vanavond bij de La Bomba del Tiempo en succes met je Spaans!! have fun :)

    liefs, Durkje

  • 11 April 2011 - 19:02

    Melanie:

    Hey mar,

    AAh super vet man dat je dat gedaan hebt helemaal top. Ben wel beetje jaloers op je stap avonden en leuke dingen doen hoor :) geniet er lekker van! En jaah graag snel foto's, dat maakt ook een heel stuk duidelijk hoe het er overal uitziet:)

    Liefs xx mel

  • 11 April 2011 - 20:14

    Miriam:

    Leuk verhaal! Ben ook benieuwd naar de foto's! Geniet! Kus

  • 12 April 2011 - 09:14

    Martine :

    Eey Marloes,

    Leuk om te lezen dat goed met je gaat, en dat je vermaakt.
    Suc6 nog en geniet er van.

    Liefs Martine

  • 12 April 2011 - 10:24

    Lonie:

    Haii loesje!

    Leuk om je verhaaltje te lezen! En fijn dat alles zo goed gaat, geniet er maar lekker van! En super stoer dat je zo'n vrije val hebt gedaan, zou ik je echt niet na doen, haha!

    Spreek je snel weer! :-)
    Liefs! xx

  • 12 April 2011 - 12:05

    Esther:

    He Mar!
    Ook ik wacht met smart de foto's af;) Ben echt heel benieuwd hoe het er daar uit ziet!
    Succes weer deze week met je spaanse les en het vroege opstaan!
    Liefs Es

  • 12 April 2011 - 12:29

    Marah:

    Nice!!
    en ook ik ben benieuwd naar de foto's... :)

  • 12 April 2011 - 14:57

    Liesbeth:

    goede verhalen Marloes:D Mooi om te lezen dat je erg aan het genieten bent! Genietse nog verder, maar dat komt vast wel goed;) groeten van Rob!

  • 13 April 2011 - 07:19

    Noortje:

    Waauuuw wat heb je al veel gedaan zeg! Je zet dus gewoon het stapleven van hier gewoon door in BA (wel stoere afkorting btw;)) Ik had niet gedacht dat je zo'n vrije val zou durven, stoer!
    Je huwelijksaanzoek hahahah super mooi!! Kun je er niet vandoor gaan met een paar bruidsschatten?
    Ben benieuwd naar je foto's! Zet em op spaanspratende loes:D

    Liefsxxx

  • 13 April 2011 - 15:49

    Ine:

    Marloes,
    Jonge, jonge wat een feest, dat Argententie.
    Ik zit gewoon mee te genieten vanaf mijn bureautje.
    Groetjes, Ine

  • 17 April 2011 - 19:00

    Marrit:

    Moatie!
    Al drukdrukdruk lees ik wel! Leuk zeg! Mooi dat het allemaal zo goed bevalt, en dat bungeeswingen klinkt echt super stoer!!! :D
    Geniet verder, succes met je Spaans en kom maar op met de foto's!
    Liefs!

  • 18 April 2011 - 08:46

    Annelie:

    Hey Marloes,

    Wat leuk om je belevenissen in Buenos Aires te lezen.
    Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Hoorde van Chris al dat je bent gaan bungeeswingen.
    Heel erg gaaf! =)

    Heel veel plezier nog!

    Liefs,
    Annelie

  • 22 April 2011 - 15:16

    Karin:

    Hey Marloes,

    Klinkt super! Erg leuk om allemaal te lezen :)! Nu ben ik zekers jaloers op je!

    Hier in Nederland gaat alles z'n gangetje. En olé, we promoveren naar de F ;)

    Heel veel plezier nog

    adios chica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marloes

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 14515

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 28 November 2014

Costa Rica en New York

02 April 2011 - 28 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: